Ko reikia, norint pradėti savo veiklą?

Galvojate pradėti savo verslą, viešai publikuoti apie save, savo teikiamas paslaugas, tačiau nežinote nuo ko pradėti? Kokius klausimus reikėtų sau išsikelti, jog galėtumėte deramai sudėlioti visą proceso eigą? Šiuos namų darbus reikia pasidaryti kiekvienam, jeigu norite pasiekti savo tikslinę auditoriją ir galėtumėte deramai perteikti savo žinutę.

Taigi, nuo ko pradėsime?

Šiuo atveju, savianalizės mums bus sunku išvengti. Tai yra būtina, jog tik pradėjus teikti savo paslaugas viešumoje, siekiant pritraukti klientų, mes nesustotume pusiaukelėje.

Šiame straipsnyje pateiksime penkias įžvalgas, nuo ko turėtumėte pradėti, jei galvojate apie savo veiklą.

Pradėkime nuo pirmojo klausimo:

1. Kokios mano kompetencijos, kuo galėčiau padėti kitiems žmonėms?

Kokiose srityje esu stiprus? Ką man patinka daryti laisvalaikiu ar kur noriu matyti save ilgalaikėje perspektyvoje? Kur aš skiriu daugiausiai savo laiko? Atsakius į šiuos klausimus, mes galime lengviau išsigryninti ir aiškiai sau įvardinti, kuo norite užsiimti, net jei tai ir būtų papildoma veikla ir/ar hobis.

2. Dėl kokių priežasčių aš tuo noriu užsiimti? Kas mane motyvuoja?

Priežastys, dėl kurių Jūs norite tuo užsiimti, suteiks Jums vidinės motyvacijos. Dėl ko mes darome tai, ką darome? Galbūt, dažnas iš mūsų net nesusimąstome. Daugelis žmonių laikosi įsitikinimų, kad aš privalau tą daryti, jog turėčiau pastovias pajamas ir užimčiau tam tikrą statusą visuomenėje. Tačiau, tai jau yra kita tema. Jei norime pradėti daryti tai, apie ką senai svajojome, mes turime aiškiai įsivardinti kokios mūsų kompetencijos ir dėl ko, aš noriu tai daryti. Dažnu atveju, mes imamės kažką daryti ar net kopijuoti kitų žmonių verslo idėjas, vildamiesi, kad tai duos kokių rezultatų. Tačiau, darykite dalykus ne dėl to, jog kažkieno įvertinimo sulauktumėte, pripažinimo ar pagyrimo. Darykite tai, nes turite vidinius resursus ir jaučiate tam tikrą atsidavimą ir polėkį. Darykite tai, nes Jūs viduje to trokštate. O jei bijote pradėti, pradėkite daryti tai nuo mažų žingsnelių ir kelkite realius sau lūkesčius. Kur aš esu dabar ir kur noriu būti? Kokių veiksmų turėčiau imtis, kurie galėtų mane priartinti prie mano tikslo?

3. Kas yra mano tikslinė auditorija?

Pradedant savo veiklą, net jei tai ir būtų Jūsų papildoma veikla, svarbu išsigryninti, kas yra mano tikslinė auditorija? Kam aš noriu teikti savo paslaugas? Kas šiai auditorijai yra būdinga? Kaip aš ją galiu pasiekti?

Kaip pavyzdį pateikiame:

Esate Instagram guru ir Jūs norėtumėte dirbti su grožio specialistais, padėti Jiems auginti jų Instagram paskyras ir pan. Išskiriate požymius, kas būdinga šiai auditorijai. Su kokiomis galimomis problemomis ši auditorija gali susidurti ir kaip Jūs profesionaliai Jiems galite padėti.

Tikslinės auditorijos išsigryninimas padės mums deramai sudėlioti marketingo strategiją, kadangi, mes jau žinome, kam norime transliuoti mūsų žinutę apie teikiamas paslaugas.

4. Koks yra mano vertės pasiūlymas?

Pasidarius namų darbus, mes galime eiti toliau. Iškelkime sau klausimą, kokią vertę aš noriu suteikti kitiems? Kokią problemą mano paslaugos išsprendžia? Savo žinutėje apie teikiamas paslaugas, mes turėtume tai ištransliuoti. Kalbėti ne tai, kokie Jūs nuostabūs meistrai, kiek metų patirties Jūs esatę įgije ar kokius diplomus turite.

Tarkime, Jums patinka vesti savo asmeninę Instagram paskyrą ir Jūs domitės, kaip tą daryti profesionaliai ir jaučiate stiprų poreikį savo žiniomis padėti kitiems. Pateikiame keletą pavyzdžių:

„Aš padedu grožio specialistams išauginti Instagram paskyras per X laiko, pritraukti potencialių klientų ir pan.“ Šiame pavyzdyje yra aiškiai apibrėžiama, kas yra mano tikslinė auditorija ir kokią vertę pasirinktai auditorijai aš galiu suteikti. Kai yra aiškiai išskiriama, tada pridedame savo patirtį ir visą svarbią informaciją, patvirtinančią Jūsų kompetenciją.

5. Kur aš galiu reklamuotis?

Jei tai yra Jūsų papildoma veikla ir galite į dieną skirti po 2-4 val., tai pirma, susidaryti sąrąšą kanalų, kur galite pasiekti savo tikslinę auditoriją. Ar tai būtų soc. tinklai, ar asmeninė internetinė svetainė, kurią galėtumėte reklamuoti savo soc. paskyrose. Svarbiausia susidaryti planą, kur ketinate apie save pateikti visą informaciją. Jei atliekate paslaugas, palengvinančias verslo savininkams auginti socialines paskyras ir pan., galite apie save skelbti ne tik soc. paskyrose ir tokiu būdu ieškoti klientų, bet taip pat, dirbti kaip laisvai samdomu darbuotoju (angl. freelancer).

Ateityje, planuojame pateikti daugiau įžvalgų, kaip pradėti savo veiklą ir ją auginti. Likite su mumis ir prenumeruokite naujienas, jei manote, kad Jums šis turinys yra naudingas.

Turite savo įžvalgų ar konkrečių klausimų dėl veiklos sukūrimo ir vystymo? Galite pasidalinti komentarų skiltyje. Būtinai atsakysime.

Jei svarstote apie savo veiklą, ar tai būtų paslaugų sritis ar produkto sukūrimas ir vystymas, galite užsirezervuoti laiką konsultacijai (30 min.) nemokamai:

Rezervacija

Palikti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.